Een portret komt bij mij tot stand na een intense periode van onderzoek. Wat maakt een abstract schilderij? Wat een realistisch? En wat juist een klassiek? Met welk materiaal kan ik mijn doel bereiken? Hoe werkt kleur daarbij? Ik doe grondig onderzoek naar de werking van gelaatsspieren. Ik maak mijn eigen portret en bekijk dit met een open blik: moet ik zelf bij het portret aanwezig zijn om van een zelfportret te kunnen spreken?
Landschappen in film, landschappen om je heen, landschappen in reclame en landschappen in land art. Ik bestudeer zoveel mogelijk verschillende disciplines en invalshoeken om van daaruit mijn eigen blik op het landschap te kunnen vormen.
DE BLIK is mijn eigen weergave van wat ik zie als de ander zijn blik. Mijn schilderijen komen enkel tot stand na een persoonlijke ontmoeting met het onderwerp van mijn werk. Ik moet de blik van mijn model hebben kunnen ervaren om een beeld te kunnen vormen van zijn of haar realiteit. Zo weerspiegelt de blik in mijn schilderijen steeds de doordringende afdruk die mij is bijgebleven na de ontmoeting. Zijn of haar blik door mijn ogen gezien.